Feb 12, 2012

TUTORIAL: How to block the tweets of specific users on your Twitter timeline.


INTRODUCING:


THE NEW TWITTER INTERFACE


yeah i know. it sucks. 

ok sebenarnya takde kaitan dengan post kali ni.  kali ni saya nak ajar saudara saudari sekalian bagaimana untuk hide tweets dari certain people kat you guys punya timeline. 

bukannya apa, kekadang kita rasa menyampah plak certain orang tu semua benda dia nak buat dia tweet.  nak gi berak dia tweet, nak teran dia tweet, nak cebok pun dia tweet. memang angin la satu badan aku tgk orang macam ni. nak unfollow, tak sampai hati. dah kawan kan. kang terasa plak. so meh sini aku ajar korang macammana nak hide tweets dari certain orang.

first and foremost make sure that u guys are using google chrome. sebab software ini hanya boleh diinstall dari chrome web store.

so, mula-mula korang bukak chrome web store . then korang search "Slipstream".

so nanti akan keluar macam ni:


then korang klik dekat bahagian atas kanan tu:  "ADD TO CHROME".

so nanti lepas install semua selesai korang akan terus dibawa ke homepage twitter korang dengan tambahan tab "Slipstream" (atas tab "Who to follow" korang) .


so sekarang kita mulakan operasi hide tweets. senang saja. so aku terpaksa buat syaznim sebagai model aku pada malam ni (dun wori nanti aku unhide kau semula haha) .


(before syaznim kena hide)

dekat sebelah button favorite tu nanti ada option Hide, and korang just klik je pada button Hide tu.



 nanti akan keluar macam ni:


then korang buat macam yang kat atas ni. dan selepas itu klik pada "Hide those tweets".
maka mari kita lihat apa yang berlaku setelah syaz di hide.

(after syaznim kena hide)
(before syaznim kena hide)

so korang boleh banding kan lah sendiri before and after syaz kena hide yek. senang je guna slipstream ni. lepas baca tutorial ni korang  nak hide aku pun boleh aku tak kisah. hahaha tp senang je aku nak detect camner korg hide aku ke tak. jeng3. tu takleh nak bagitau. 


thanks syaz sebab jadi bahan contoh. aku dah unhide kau balek dun wori ok.


 ok lah. sampai di sini sahaja pada hari ini. aku lapar so nak gi dapur makan. till then, bye bye guys :)


No comments: